pl

Regulamin udzielania świadczeń zdrowotnych w Klinikach Stomatologicznych Dentaurus

Pomorska Inicjatywa Medyczna Sp. z o.o. z siedzibą w Toruniu, przy ul. Kozackiej 17, 87-100 Toruń, jest podmiotem medycznym działającym na podstawie ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty oraz przepisów wykonawczych wydanych na ich podstawach, a także rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2010 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania.

Pomorska Inicjatywa Medyczna Sp. z o.o. udziela świadczeń zdrowotnych w klinikach Dentaurus zlokalizowanych w Toruniu przy ul. Kozackiej 17 oraz ul. Wyszyńskiego 19, a także w Gdańsku przy ul. Opolskiej 5. W dalszej części Regulaminu kliniki Dentaurus zwane są łącznie Podmiotem Leczniczym.

 

I. UMAWIANIE PACJENTÓW NA WIZYTĘ

Warunkiem udzielenia świadczenia zdrowotnego w podmiocie leczniczym jest rejestracja pacjenta. Odbywa się ona osobiście, za pośrednictwem członków rodziny lub osoby trzeciej i jest możliwa:

    1. bezpośrednio w klinikach podmiotu leczniczego w godzinach pracy;
    2. telefonicznie:
      • Toruń, ul. Kozacka 17: 56 4770479 lub 728557890;
      • Toruń, ul. Wyszyńskiego 19: 56 4775060 lub 608081315;
      • Gdańsk, ul. Opolska 5: 58 5563816 lub 606279843;
    3. mailowo _adres e-mail:
      • Toruń, ul. Kozacka 17: rejestracja.torun@dentaurus.pl;
      • Toruń, ul. Wyszyńskiego 19: rejestracja.torunskarpa@dentaurus.pl;
      • Gdańsk, ul. Opolska 5: rejestracja.gdansk@dentaurus.pl;
    4. online, za pośrednictwem formularza na stronie https://dentaurus.pl/ lub za pośrednictwem mediów społecznościowych Podmiotu Leczniczego.

Pacjenci zapisywani są zgodnie z kolejnością zgłoszeń przez Rejestratora Medycznego (dalej Rejestrator), przy uwzględnieniu kalendarza wizyt prowadzonego przez poszczególnych Lekarzy zatrudnionych w PODMIOCIE LECZNICZYM. Rejestrator po przeprowadzeniu wstępnego wywiadu rejestruje Pacjenta do wybranego Lekarza. Rejestrowanie Pacjenta do Lekarza Specjalisty odbywa się tylko i wyłącznie na podstawie skierowania bądź na wyraźne wskazanie Lekarza po konsultacji. Podczas ustalenia terminu wizyty niezbędne jest podanie w szczególności następujących danych pacjenta: imię i nazwisko oraz numer telefonu. Podmiot leczniczy ma prawo do weryfikacji tożsamości pacjenta. Potwierdzeniu tożsamości mogą posłużyć następujące dokumenty: dowód osobisty (w tym mObywatel), paszport, karta pobytu, legitymacja szkolna lub studencka. Odmowa okazania dokumentu potwierdzającego tożsamość może skutkować nieudzieleniem świadczenia zdrowotnego. W przypadku konieczności udzielenia świadczenia zdrowotnego rozpoczętego w innym gabinecie, na umówioną w podmiocie leczniczym wizytę należy przynieść skierowanie lub opis dotychczas przeprowadzonych zabiegów, a także dokumentację medyczną w zakresie umożliwiającym kontynuowanie leczenia.

 

II. LISTA REZERWOWA

W przypadku długich terminów oczekiwania na wizytę Pacjent może zostać zapisany na listę rezerwową na własne wyraźne życzenie. W momencie pojawienia się wolnego terminu Rejestracja kontaktuje się z Pacjentami z listy rezerwowej zgodnie z kolejnością zapisywania.

 

III. POTWIERDZANIE I ODWOŁYWANIE WIZYT

Wizyty pacjentów są potwierdzane przez Rejestrację PODMIOTU LECZNICZEGO telefonicznie, bądź w formie wiadomości SMS. W przypadku braku odpowiedzi Rejestracja podejmuje ponowną próbę potwierdzenia wizyty drogą telefoniczną. Jeśli wizyta zaplanowana jest na poniedziałek, jej potwierdzenie następuje w piątek. W przypadku braku skutecznego potwierdzenia wizyta na 24 godz. przed planowanym terminem jej rozpoczęcia zostaje ona anulowana. Pacjenci, którzy chcieliby odwołać lub przełożyć umówioną wizytę, proszeni są o kontakt osobisty, telefoniczny lub poprzez SMS z podmiotem leczniczym nie później niż 24 godziny przed ustalonym terminem wizyty, a w nagłych wypadkach (np. choroby) w dniu wizyty tak szybko, jak będzie to możliwe. Dzięki temu inny pacjent z listy rezerwowej lub z bólem/awarią będzie mógł skorzystać ze zwolnionego w naszym grafiku miejsca. Jeśli świadczenie zdrowotne nie może być udzielone z przyczyn leżących po stronie pacjenta, w szczególności w przypadku nieprzybycia, nieodwołania wizyty, uiszczony na poczet tej wizyty zadatek przepada i stanowi wynagrodzenie podmiotu leczniczego za gotowość do udzielenia zaplanowanego świadczenia zdrowotnego. W przypadku zaistnienia zdarzenia losowego u pacjenta, w następstwie którego nie mógł on w wymaganym terminie odwołać zaplanowanej wizyty ani się na nią stawić, po złożeniu przez niego oświadczenia lub przedłożenia zaświadczenia albo dokumentu potwierdzającego takie okoliczności, uiszczony na poczet tej wizyty zadatek podlega zwrotowi. W przypadku braku odwołania przez pacjenta co najmniej dwóch wizyt lub odwołania wizyty na mniej niż 24 godziny przed jej terminem, wyznaczenie nowej wizyty będzie możliwe dopiero po uiszczeniu zadatku w wysokości 200 zł. Płatność ta zostanie rozliczona na koniec zrealizowanej wizyty. Podmiot leczniczy zastrzega sobie prawo do odstąpienia od udzielenia świadczenia w ustalonym terminie, w tym przesunięcia ustalonego terminu wizyty z przyczyn od siebie niezależnych, w szczególności w przypadku wystąpienia okoliczności, które uniemożliwią udzielenie pacjentowi danego świadczenia. O takiej sytuacji pacjent zostaje niezwłocznie poinformowany telefonicznie lub poprzez SMS, a wpłacony przez niego zadatek podlega zwrotowi lub za jego zgodą przechodzi na nowo ustalony termin wizyty.

 

IV. KOLEJNOŚĆ PRZYJMOWANIA PACJENTÓW

Pacjenci przyjmowani są zgodnie z zapisanym terminem oraz godziną wizyty. W przypadku prowadzenia procedur medycznych mogą pojawić się sytuacje nieprzewidywalne dlatego w wyjątkowych sytuacjach wizyta może zostać przesunięta albo rozpoczęta z opóźnieniem, o którym Pacjent zostanie natychmiast poinformowany.

 

V. PIERWSZA WIZYTA | DOKUMENTACJA MEDYCZNA

W przypadku pierwszej wizyty w naszej placówce prosimy o przybycie z ok. 15-minutowym wyprzedzeniem. Podczas rejestracji Pacjent powinien okazać dokument tożsamości oraz podać dane niezbędne do założenia dokumentacji medycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa tj.:

    1. imię i nazwisko;
    2. datę urodzenia;
    3. adres miejsca zamieszkania;
    4. numer PESEL, jeżeli został nadany, a w przypadku osób, które nie mają nadanego numeru PESEL – rodzaj i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość;
    5. w przypadku gdy pacjentem jest osoba nieletnią, całkowicie ubezwłasnowolniona lub niezdolna do świadomego wyrażenia zgody – nazwisko i imię (imiona) przedstawiciela ustawowego oraz adres jego miejsca zamieszkania;
    6. numer kontaktowy / adres e-mail – wybraną formę pozwalającą na kontakt.

Pacjent podczas pierwszej wizyty zobowiązany jest wypełnić kwestionariusz dotyczący stanu jego zdrowia oraz ma prawo złożyć pisemne oświadczenie o upoważnieniu osoby bliskiej do uzyskiwania informacji o jego stanie zdrowia i udzielonych świadczeniach zdrowotnych oraz oświadczenie o upoważnieniu osoby bliskiej do  dostępu do jego dokumentacji medycznej.

 

VI. SPÓŹNIENIA NA WIZYTĘ

W uzgodnionym terminie wizyty pacjent zobowiązany jest zgłosić się punktualnie, a w razie niemożności wypełnienia powyższego obowiązku, niezwłocznie poinformować  Podmiot Leczniczy o takiej okoliczności. Spóźnienia na wizytę powyżej 15 minut traktowane są jako niestawienie się na wizytę z winy pacjenta, a tym samym rezygnacja z wizyty. Za zgodą lekarza istnieje możliwość przyjęcia pacjenta spóźnionego, jedynie w przypadku, gdy nie spowoduje to opóźnień wizyt pozostałych pacjentów.

 

VII. PŁATNOŚĆ ZA ŚWIADCZONE USŁUGI

Podmiot leczniczy udziela świadczeń zdrowotnych pacjentom odpłatnie. Wysokość opłat za świadczenia zdrowotne ustalona została w cenniku podawanym do wiadomości pacjentów przez jego udostępnienie w rejestracji oraz na stronie internetowej. Płatności za udzielone świadczenia zdrowotne dokonywane są przez pacjentów bezpośrednio po wizycie w recepcji podmiotu leczniczego. Płatności można dokonać: gotówką, kartą płatniczą (kredytową), BLIKIEM, kartą Optus. Istnieje również możliwość płatności przelewem bankowym, przy czym wymagane jest jego zaksięgowanie na rachunku bankowym podmiotu leczniczego w dniu poprzedzającym wizytę. Płatności można również dokonać w formie przedpłat z wykorzystaniem Paynow, a także sfinansować ją w systemie ratalnym dostarczanym przez Santander Consumer Bank S.A. W przypadku świadczeń zdrowotnych z zakresu implantologii, implantoprotetyki, chirurgii, protetyki, endodoncji, ortodoncji oraz planowanego leczenia zachowawczego może być wymagana wpłata zadatku w wysokości 50% wartości zaplanowanego zabiegu. Zadatek ten należy zapłacić najpóźniej 2 dni przed zaplanowanym terminem wizyty. Wpłata zadatku jest równoznaczna z rezerwacją terminu wizyty w celu udzielenia określonego świadczenia zdrowotnego. W przypadku braku terminowej wpłaty zadatku, termin wizyty zostaje anulowany.

 

VIII. ODMOWA I ODSTĄPIENIE OD LECZENIA

Podmiot leczniczy nie może odmówić udzielenia świadczenia zdrowotnego osobie w każdym przypadku, gdy zwłoka w jej udzieleniu mogłaby spowodować niebezpieczeństwo utraty życia albo zdrowia. PODMIOT LECZNICZY może nie podjąć lub odstąpić od leczenia pacjenta, jeżeli istnieją poważne ku temu powody, w szczególności gdy:

    1. pacjent odmówił wyrażenia pisemnej zgody na udzielenie świadczenia zdrowotnego, dla którego forma ta zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa jest wymagana;
    2. stan pacjenta wskazuje na spożycie alkoholu, środków odurzających lub innych substancji, które mogłyby w ocenie personelu podmiotu leczniczego wpłynąć na wystąpienie ewentualnych powikłań w związku z wykonywanym świadczeniem zdrowotnym lub uniemożliwić lub utrudnić wykonanie świadczenia zdrowotnego;
    3. pacjent zachowuje się agresywnie;
    4. pacjent nie stosuje się do zaleceń personelu podmiotu leczniczego co do konieczności przygotowania się w określony sposób do świadczenia, w tym w szczególności do wykonania niezbędnych badań, a także do przedłożenia ich wyników we wskazanym terminie;
    5. w ocenie lekarza pacjent nie kwalifikuje się do wykonania danego świadczenia zdrowotnego;
    6. pacjent odmówi udzielenia informacji niezbędnych dla prawidłowego udzielenia świadczenia zdrowotnego lub wypełnienia wszystkich stosowanych w podmiocie leczniczym i wymaganych przepisami prawa dokumentów;
    7. pacjent nie dokona płatności za udzielone w podmiocie leczniczym świadczenie zdrowotne. W przypadku odstąpienia lub odmowy udzielenia pacjentowi świadczenia zdrowotnego przez lekarza wpłacony przez pacjenta zadatek na poczet realizacji umówionej wizyty zostaje zwrócony.

 

Niniejszy Regulamin udzielania świadczeń zdrowotnych w podmiocie leczniczym został nadany przez jego kierownika i wchodzi w życie z dniem 01.02.2024 r.